快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Alle HERCULES problemen hier - Page: 6

由于该帖子的部分内容已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Sinds ik VDJ 7 gebruik kan ik geen externe bronnen meer gebruiken met de Hercules RMX. Met de vorige versies ging dat goed. Nu wil ik weer gebruik maken van externe bronnen op de RMX, maar krijg de configuratie totaal niet voor elkaar.

Zodra ik op Source 1 of Source 2 druk krijg ik alleen een zoemend geluid.

Ik vraag me nou af, wat heeft men eigenlijk aan de configuratie van VDJ veranderd dat externe bronnen nu zoemen?

Werkt dit wel bij jullie en hoe hebben jullie dit geconfigureerd?

De versie van VDJ die ik gebruik is 7.0.3 Proen heb de laatste drivers van Hercules er op zitten.
Package: 2. HDJS.2011
Firmware: 1.0.6.31
Driver: 5.2.3.0
Midi Map: Default
DJ API: 2.0.22.16
CPL: 2.0.9.1
 

发表时间 Wed 04 May 11 @ 11:28 am
Hoi,

trek >HIER< eens de Audio Configuration Guide (Dutch) vandaan. De audio-setup in VDJ 7 is aanzienlijk uitgebreid. Je hebt nu wrs de standaard configuratie gebruikt. Als je voor de geavanceerde setup gaat, kun je elke in- en uitgang koppelen naar alle beschikbare mogelijkheden.
ik heb geen RMX, dus ik kan je ook geen plaatjes aanbieden. ;)

Succes,
Martin.
 

发表时间 Wed 04 May 11 @ 12:05 pm
 

发表时间 Wed 04 May 11 @ 3:50 pm
Jakkes.... Spaans. Moet je Bob eigenlijk voor hebben ;) Ik kom aardig mee met \\\\\\\"over de grens\\\\\\\" praten maar dan moeten het wel landen zijn die aan onze landsgrenzen liggen.
Dit zijn de basis instellingen zoals ze in versie 6 werden gebruikt. Daar moet je eigenlijk van af.Eens kijken wat ik aan plaatjes heb of kan maken.
Ten eerste: In het middelste veld ( wat bij jou Salidas heet) moet je voor de onderste optie gaan:



Dan blijft er dit over:



Dan klik je op Advanced Config:



Dit is de setup voor mijn eigen bureau-PC dus dit kun je niet als voorbeeld gebruiken. Maar het geeft je een beetje een idee waar je naar toe kunt. Door op de "+" te klikken kun je opties (lees: in- en uigangkanalen) toevoegen. En daar zit jouw oplossing ok bij. Trek de drop-down-schermen eens open. De ingangen zitten daar in verstopt.

Heel verhaal (wat dus ook in die handleiding staat. Ik kan het (ook) weten, een stuk daarvan komt uit mijn koker.....) maar wel de kant die je op moet.

Succes,
Martin.
 

发表时间 Wed 04 May 11 @ 5:24 pm
Hi thanks voor het meedenken.

Ik heb het nu weer goed. Er moesten een aantal settings gewijzigd worden, die dus door versie 7 aangepast/veranderd zijn geworden.
Ik heb eerst het compleet van de machine gedeinstalleerd, registry schoongemaakt, alles van VDJ verwijderd, opnieuw geinstalleerd en toch werkte het niet, bleef die bijentoon geven als ik op Source klikte.

Toen ben ik ook in de mappers gaan kijken en zag ik dat het op timecode_bypass stond. Ik veranderde dat naar linein en veranderde ook in Sound Setup, None naar Line-Ins en Hoera op Bevrijdingsdag kreeg ik eindelijk weer geluid vanuit de source.

Bij versie 7 moet het dus blijkbaar zo staan voor de RMX, zie screenshots:


 

发表时间 Thu 05 May 11 @ 9:01 am
hoi iedereen,
Ik heb laatst een hercules dj control steel 2e hands gekocht, maar zonder virtual dj cd erbij. weet iemand welke ik nodig heb om te kunnen
draaien? en hoe installeer ik mijn console?

Mvg, Reinout
 

发表时间 Mon 09 May 11 @ 6:45 am
in princiepe een le versie, maar die krijg je bij een nieuwe console, je kan nuenkel nog de pro versie gebruiken en daar moet je de volle mep voor betalen. een tweedehands console kopen is dus eigenlijk helemaal niet zo interessant
 

发表时间 Mon 09 May 11 @ 11:06 am
De verkoper ook de pineut: Zijn LE-versie werkt alleen met een DJ Control Steel. En die heeft hij net verkocht :)
Zou hem / haar nog maar eens lief aankijken.
 

发表时间 Mon 09 May 11 @ 11:54 am
Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum en heb een hercules mk 4.
Ik draai nu met Vdj le maar ik had vdj 6.0.2 pro al voordat ik de hercules kocht. Nu is de vraag: kan ik m'n hercules laten werken met deze pro versie die ik al bezit? Ik heb bij config->soundcard al de asio sound driver geselecteerd maar als ik op apply druk verschijnt er "error in the asio sound driver".

Dank bij voorbaat!
 

发表时间 Sun 22 May 11 @ 10:11 am
registreer de pro versie eerst en download de laatste versie
 

发表时间 Sun 22 May 11 @ 12:45 pm
mcwurthHome userMember since 2009
hello all

ik heb sinds vandaag een herrcules RMX gekregen en ik heb slecht 1 probleempje...
ik had voorheen een mk2 en als ik daar mijn koptelefoon op aansloot kon ik dus ook naar BV winamp luisteren. met de RMX dus niet meer ik heb ALLE settings geprobeerd ook in iwndows zelf en reboot na reboot heb ik nog steeds geen geluk ermee. met de cue select in VDJ werkt het wel maar dus niet met andere programmas zoals games of winamp ofzo (voor alsi k zit the photoshoppen ofzo over de speakers werkt het overigns well ...)

ik hoop snel op een antwoord
groetjes ...
 

发表时间 Thu 26 May 11 @ 11:14 am
de rmx heeft een eigen geluidskaart, je zal die geluidskaart du ook moeten instellen in windows om geluid te krijgen via andere applicaties.

dit doe je onder start /cotrol panel/sound.
dan geluidskaart selecteren en kiezen voor default
 

发表时间 Thu 26 May 11 @ 12:05 pm
mcwurthHome userMember since 2009
zoals ik all zei heb ik dit al geprobeerd het werkt verder gewoon goed alleen de hoofdtelefoon aansluiting niet als de amp zelf aan staat komt alles gewoon door maar NIET door de headphoens aan sluitingen wat ik overigens erg vreemd vind...
 

发表时间 Thu 26 May 11 @ 12:28 pm
je moet in windows de instellingen goed zetten, de koptelefoon zijn de achterspeakers en daar komt bij stereo geen geluid uit.
je moet dan de achterspeakers selecteren als voor
 

发表时间 Thu 26 May 11 @ 2:54 pm
mcwurthHome userMember since 2009
ja ik heb contact gehad met hercules en de oplossing hier was dus niet de oplossing die ik zocht maaarrrrrrrrrr nu heb ik dus weer een ander problem.

als ik probeer te broadcasten zegt vdj ** record error ** soundcard unavailable ....

het is gewoon niet te geloven dit he ik zou bijna terug gaan naar me mk2 maar die heb ik ondertussen ook wel gaar gedraaid.... dit is duidelijk geen hercules probleem meer maar een vdj probleem (zit nu op de pro trial ook) enig idee wat dit kan zijn?????
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 6:06 am
De RMX is veruit de populairste controller op de gecombineerde VDJ-fora. Natuurlijk doen er zich wel eens problemen voor, maar om nu te roepen dat het een VDJ-probleem is, gaat wat ver. Een bekend gezegde onder computerkundigen: "In 95% van alle computerproblemen zit de oorzaak achter het toetsenbord.....".
Je eerste probleem was dus een instellingsfout.
Je laatste probleem is een leesfout. De trial-versie ondersteunt je RMX (en dus ook de ingebouwde geluidskaart) 10 minuten per sessie. Om te broadcasten dus een onhaalbare oplossing. Met de trial kun je ongelimiteerd je gang gaan met een interne geluidskaart en je toetsenbord. Alles wat je er extra aan hangt wordt genegeerd na 10 minuten. En dus is je "Soundcard unavailable".

Wil je broadcasten dan zul je dit moeten doen met de bij je RMX geleverde LE-versie, of je tast in de buidel en koopt de Pro-versie. Die kun je ook nog eens goedkoper krijgen als geregistreerd LE-gebruiker.

De onderlinge verschillen tussen de diverse versies kun je >HIER< bekijken.
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 6:18 am
mcwurthHome userMember since 2009
mja ja om nou gelijk te zeggen dat het mijn schuld is is ook niet waar :) kan beter ipv soundcard unavailable zetten trial broadcast expired?

maar goed nog 1 vraagje. ik gebruik dus geen asio drivers want daar kan ik dus echt geen wijs uit helaas heb het een aantal maal gelezen maar ik begruip het gewoon iet dus doe ik dat zonder. maar iedere keer als ik vdj opstart gaat de hercules automatisch naar asio settings terwijl ik wmd selcteer van te voren. ja dit zal ook wel een instelling zijn en mijn fout ofzo maar daaroom kom ik hier voor hulp :).

aub :) dankjewel

mvg mcwurth
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 9:00 am
rechts onderin je taakbalk staat een icoon van je rmx, klik daarop. hier kan je het een en ander instellen wat betreft asio of wdm. mogelijk staat hier nog asio aangevinkt.
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 10:21 am
mcwurthHome userMember since 2009
rechts onderin je taakbalk staat een icoon van je rmx, klik daarop. hier kan je het een en ander instellen wat betreft asio of wdm. mogelijk staat hier nog asio aangevinkt.

klopt ik heb uit gevogeld dat als ik op die wmd klik werkt het maar zodara ik input op mic erbij zet gaat die vanzelf op asio dus het is kiezen met of zonder mic maar wil wel graag mic gebruiken dus ik ga nu maar achter een versterkertje of iets dergeliks dat ik in een input kan steken iets anders kan ik niet meer verzinnen ....
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 10:49 am
tja, dat verhaal met die mic is altijd wat onhandig, ik heb daar geen ervaring mee, misschien dat martin daar meer over kan vertellen.
maar als de driver weer op asio slaat als de mic wordt geselecteerd, heb je kans dat de mic niet wordt ondersteund in wdm mode.
dat zal dan een tekortkoming/technische onhaalbaarheid zijn van hercules
 

发表时间 Fri 27 May 11 @ 3:13 pm
46%