快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: twijfels over virtualdj.

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Ik heb echter mijn twijfels over virtual dj. Is dit echt een professioneel programma. Vele andere dj zeggen dat virtual dj voor beginners is die niet kunnen beatmixen. Ik draai zeer graag met virtual dj omdat ik met dan niet heel de tijd moet concentreren op dat beatmixen. Maar mijn collega dj's zeggen dat dj's die draaien met zoon soort materiaal lozers zijn. Heb al eens een topic geplaats over een gelijkaardig probleem, maar ik snap het nog steeds niet. Soms draai ik op een internet radio, de mensen daar waarderen mij, maar zeggen mij dat virtual dj kan voor thuis maar niet voor op feestjes te draaien. Graag had ik wat commentaar en wat uitleg hier over. Wat kan je met virtual dj en wat kan je er niet mee.
 

发表时间 Wed 26 Apr 06 @ 7:46 pm
je kan alles via VDJ zelfs heel veel dingen meer, dat maakt het luisteren aangenamer en hoe aangenamer het publiek het vindt hoe beter. van de rest hoef je je niet aan te trekken!
 

发表时间 Wed 26 Apr 06 @ 9:47 pm
johansPRO InfinityMember since 2005
Welke tools je als DJ gebruikt om je publiek te entertainen speelt geen rol.
So don't worry and use VDJ zonder schaamte.
I'ts the best on the planet
 

发表时间 Wed 26 Apr 06 @ 10:34 pm
Tsja,
in 1992 begon ik te draaien met de eerste dual cd speler van Denon (Denon 2000F). Als je niet met platen draaide (wat ik daarvoor ook deed), was je geen dj en een loser, was toen de opmerking. Nu draaien al die dj's die toen tegen cds waren met cds.
Hetzelfde is nu weer aan de gang met pc djs. Niets van aantrekken en gewoon met de apparatuur draaien waarmee jij je prettig voelt.
Ewout
 

发表时间 Wed 26 Apr 06 @ 10:59 pm
Ewout, ik heb op je blog gezien. Ik zie daar dat je met 2 denon cd-spelers draait, zijn die dan aangesloten aan virtualdj. Of draai jij ook met cd's ? En ik zou graag met virtualdj besturen met vinyl maar dit snap ik niet goed, kan je mij daar wat meer uitleg over geven, al vast bedankt.
 

发表时间 Thu 27 Apr 06 @ 2:16 pm
turntable aan een maya 44 usb aansluiten en een timecoded vinyl als plaat gebruiken
 

发表时间 Thu 27 Apr 06 @ 5:39 pm
Ik draai inderdaad met 2 Denon dn 1000 cd spelers. Ik heb een splitter kabel aan de Denons hangen. De ene kabel gaat rechtsreeks mijn mengtafel in. Hiermee kan ik gewoon cd's draaien. De andere kant van de splitter gaat naar een Maya usb geluidskaart waarmee ik vdj bestuur.

Je kunt je cd spelers ook rechtstreeks op een geluidskaart aansluiten, dan kan je alleen geen gewone cds meer draaien. Je hebt een geluidskaart met 2 stereo (= 4 mono) ingangen nodig en deze kaart dient Asio drivers te hebben. De maya usb is populair, maar ook de Esi U46DJ is een (semi) professionele kaart. Daarnaast heb je ook de pro versie van VDJ nodig.
Dit alles op VDJ aansluiten en de Timecode.mp3 file op twee audio cd'tjes branden, wat uitproberen met de instellingen en draaien maar.
Ewout
 

发表时间 Thu 27 Apr 06 @ 8:31 pm
die maya usb ding, heb er al zo veel over gehoord en op hun site gezien, maar ik snap er niet veel van, en waar kan je ze kopen ?
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 6:22 pm
de maya usb is is gewoon een soort externe geluidskaart die speciaal ontworpen is met extra contacten voor mixer en cd spelers/turntables, enz... aan te sluiten + bijgeleverde software (denk ik toch)
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 7:07 pm
en waar kan ik die kopen...
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 7:25 pm
http://www.thomann.de heeft ze redelijk goedkoop
De Maya usb, is een geluidskaart met 4 uitgangen en 4 ingangen. Dit zijn dus 2 stereo in en 2 stereo uitgangen.
Je sluit je beide platenspelers of cd spelers aan op de ingangen. De 2 uitgangen sluit je aan op je mengtafel. De usb kabel gaat in je pc. Het lijkt erg op een normale geluidskaart in je pc. Hierop zitten ook in en uitgangen en de kaart zorgt ervoor dat de digitale computer informatie omgezet wordt in geluid. De Maya is echter een externe kaart die je niet in je pc inbouwt, maar mbv USB aansluit. De Maya is ook beter qua kwaliteit dan de meeste (Creative) geluidskaarten.
Als je nu een geluidskaart moet kopen raad ik de Esi U46DJ aan ipv de Maya. De Esi is een nieuwer mode, heeft platenspeler ingangen en de kwaliteit is beter
Ewout
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 11:50 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)