快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Problemen met virtualdj op feestjes.

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Toen ik vorige week op een feestje moest draaien in een danscafé in antwerpen. Werd ik door de dj die na mij moest draaien aangesproken. Hij begon mij even te vertellen dat ik geen echte dj ben en een vuile loser ben die niets van dj kan. Ik vroeg hem wat er dan het probleem was, en hij zei dat iedereen die virtualdj gebruikt ongetallenteerde djs waren zonder toekomst. Ik was nogal aangeslagen en ik vraag mij af of ik nu echt wel een dj ben :'( . Ik heb vroeger gedraaid met cd's maar was het sleuren met cd's beu, dus heb ik virtual dj demo, gedownload. Een vriend van mij is professionele user. Ik gebruik gewoon zijn installatie want hij gebruikt zijn virtuald dj niet vaak, is goed voor mij :d. Maar nu begin ik een beetje te twijfelen over mijn kwaliteiten. Ik weet dat virtual dj de optie heeft voor automix en beatlock, maar ik gebruik dit niet omdat dan de beat onzuiver klinkt. Maar ik zou graag eens jullie reacite horen en weten wat jullie ervan vinden. Er even bij te vertellen dat de mensen die mijn muziek moesten aanhoren, het een leuk feestje vonden met goede muziek. een verwarde 'dj' .
PS: ben zelf aan het sparen voor virtual dj aan te kopen alleen weet ik niet goed of dit wel een veilig is via de site :s
 

发表时间 Thu 20 Apr 06 @ 10:07 pm
Lekker laten lullen.. als de bezoekers het maar naar de zin hebben.. gasten als dit figuur zijn vaak enkel op jouw 'baantje' uit..
 

发表时间 Fri 21 Apr 06 @ 2:08 am
MedZjikHome userMember since 2006
Wat een ongelovelijke bullshit.
Die gast na jou had zeker een grote witte baard en liep met een stok :). Erg jammer dat hij niet open staat voor nieuwe ontwikkelingen.

Hij heeft gelijk dat sommige DJ kunstjes, zoals beatsync., met VirtualDJ doodeenvoudig zijn geworden ten opzichte van het gebruik van vinyl. Het grote voordeel daarvan is dat je veel meer aandacht kan besteden aan de creativiteit in de mix.
Zoals paulheu ook al zei: als de bezoekers het maar naar de zin hebben. En dat is waar het bottom line over gaat. Technische skills is leuk (en belangrijk als je alleen vinyl gebruikt) maar je creativiteit is wat het feest maakt.

Overigens maken de 'groten der aarde' ook (steeds meer) gebruik van digitale hulpmiddelen.

Kortom: chin up! party on!
 

发表时间 Fri 21 Apr 06 @ 1:47 pm
je hebt de dag van vandaag gewoon meer functies via een programma zoals VDJ
als je echt een dj bent doe je zoals ik en zet de bpm handmatig juist en klopt het meer, je hebt zodanig veel functies dat het mixen gewoon een pretje geworden is via VDJ en dat je zo veel meer dingen tegelijk kan doen
niet zoals vroeger gwn het ene plaatje met het andere mixen maar 3 effects tegelijk ertussen draaien en dan nog samples + dan nog eens mixen
het is veel aangenamer om te luisteren naar een pc dj dan een gewone (veel meer functie tegenwoordig :d)
 

发表时间 Fri 21 Apr 06 @ 8:27 pm
Bedankt voor jullie posts, ik moest vrijdag 21 april nog eens draaien, het was nogal vroeg maar iedereen vond het wel leuk ook al was er niet zoveel volk. Bedankt voor de steun, ik voel me plots terug beter en keep on improving.
 

发表时间 Sat 22 Apr 06 @ 1:10 pm
Eerst werd er gejaagd met stenen..

Toen met speren..

Toen met geweren...

Één woord moet alles kunnen zeggen..


EVOLUTIE
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 12:53 pm
dat is nu eens schoon gezegd!!!
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 7:02 pm
daar heb je gelijk in. Maar dj ibizix, met welke installatie draai jij eigenlijk?...
 

发表时间 Fri 28 Apr 06 @ 7:27 pm
herculese dj control mp3/hoofdtelefoon: PHILIPS SBC HP195/ virtualDJ DJC edition/PC/ versterker/geluidsboxen

maar ben aan het uitkijken voor andere mixer en cd spelers en zo
 

发表时间 Sat 29 Apr 06 @ 4:32 pm
en jij?
 

发表时间 Sat 29 Apr 06 @ 4:32 pm
Ik heb 2 pioneer cdj 500, een stageline mpx 206, stom merk maar hij werkt wel goed. Laptop compaq Presario 2100, werkt goed. Hercules Dj Console, en de software van mij vriend, is ook zijn laptop... , micro Shure Beta57A, hoofdtelefoon AKG K240, 4 B&W boxen, en YAMAHA versterker. Dat is het. LOL, en eu... ja ik vind virtualdj wel een leuke software, leuker dan cd's... Maar platen is het coolste, echte feeling, maar ja geen zin om te kopen, Platen kun je niet kopieren lol...
 

发表时间 Sat 29 Apr 06 @ 9:14 pm
je hebt al een hele boel :d
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 11:46 am
heb je zo geen foto?? :p
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 11:46 am
Solaris zei "Platen kun je niet kopieren"
muziek mag je niet kopieren en VDJ van een vriend gebruiken mag ook niet. Hierdoor kan je geband worden van deze website. Dat betekent dat je geen updates en skins meer kan downloaden en ook niet meer op dit forum meer kan lezen / posten.
Ewout
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 4:57 pm
Ho ho ewout sorry maar ik gebruik gewoon de software van een vriend van mij, dat is niet illegaal, wij draaien ook soms samen. Hij had die virtualdj gekocht en wist dat ik al bezig was met dje, dus vroeg hij of ik met hem misschien wat wou samen werken. En dat over die platen was gewoon een grapje. Koop mijn cd's ook in free record shop hoor. Ni boos worden om een grapje hé. Maar dit soort 'grapjes' zal ik niet meer maken op het forum. Sorry voor het misverstand, Keep inproving and mixing. Solarius
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 7:04 pm
Solaris,
toch heb je het fout. De licentie van VDJ is een persoonlijke licentie. Dat betekend dat je VDJ op zoveel pc's mag installeren, zolang jij de enige bent die het gebruikt. Als die vriend VDJ heeft geinstalleerd, mag jij het dus niet gebruiken, zelfs niet op zijn pc. Als je dat wilt zul je beide een licentie (=full version) moeten hebben. Dat hij zijn versie aan jou geeft met zijn serial nummer is helemaal niet toegestaan.

Dus wat je doet mag niet. Niet alleen jij kan een ban van VDJ krijgen, maar die vriend ook. Dat betekent dat hij dus geen updates meer krijgt voor zijn full version. Daar zal die dan wel niet zo blij mee zijn.

Ewout
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 7:49 pm
oké dan zal ik mij zelf een pro versie moeten aanschaffen zeker. Zal niet deze maand zijn hé, als ik genoeg geld bij elkaar spaar zal ik deze zo snel mogelijk kopen. Mijn exuses voor het foute gebruik, maar ik wist dit niet. Dus ik zal een tijdje zonder virtualdj, draaien, och is niet waar heb die 1.9 software nog van mijn hercules dj console. Sgoed zal daar mee wel verder doen, tot ik de pro versie heb gekocht. Bedankt dat je het mij hebt verteld, had er misschien problemen mee kunnen krijgen en boetes kunnen krijgen.
 

发表时间 Sun 30 Apr 06 @ 8:09 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)