快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Externe Mixer i.c.m. Hercules MKII

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Het lukt me niet om de Hercules console aan te sluiten op mijn externe mixer. Natuurlijk de kabeltjes al nagekeken, en wat gegoogled.

Het probleem is als volgt:

- Als ik bij de console settings extern mengpaneel kies dan blijft deze optie, als ik virtual DJ een keer heb herstart, niet aan staan.
- Nu lijkt het ineerste instantie niet te werken, Als ik een song start op deck A dan speelt hij deze over beide kanalen af (kanaal 1/2 en 3/4). Laad ik vervolgens een track in deck B dan lijkt alles goed te doen, want nu stopt het tweede kanaal.

Dus ik begin met draaien op deck A, dan laad ik een track op deck B, even wat mixen en deck B draait nu alleen en deck A is gestopt. Als ik nu weer een track in deck A laad dan kapt alles met spelen.

Is dit een Known Problem, Software matig probleem, of hardwarematig?

Alles is trouwens Up-To-date!

Cheers,
Nikozz
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 4:01 pm
Do'h, herinstalleren van het hele zooitje had ik eerst natuurlijk moeten proberen!

Alles werkt nu prima.

Ander vraagje om dit topic toch nog wat nut te geven, Af en toe(vooral als je een nummer wat pitch mee geeft) dan lijken nummer een beetje te hikken. Het is maar minimaal. Heeft dat met die mastertempo te maken? En is dat te verhelpen?

Cheers!
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 4:48 pm
De master tempo in de huidige versie van vdj is niet al te best. Deze wordt op dit moment verbeterd. Deze versie zal binnenkort beschikbaar komen. Of deze gratis is is nog niet zeker.
Tot die tijd raad ik je aan de master tempo uit te zetten.
Ewout
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 5:07 pm
Dat dacht ik al! Maar zit die waar zit die optie?

Cheers,
Nikozz
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 5:09 pm
VDJ->Config menu->Fame Settings->Timestretch = "Disabled"
Om nog betere kwaliteit te krijgen
VDJ->Config menu->Fame Settings->Limiter = "Disabled"

VDJ->Config menu->Fame Settings->Auto gain->"Always match"
Zorgen dat de gain in VDJ onder de -3dB blijft.

Deze zaken worden ook in de volgende versie verbeterd.
Ewout

 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 5:38 pm
Geen wonder dat ik het niet gevonden kon krijgen.

Bedankt voor de snelle reply!


Groetjes....
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 5:49 pm
Alle instellingen staan in het config scherm. Dus als je daar aangekomen bent de tab bladen doorkijken en even logisch nadenken. Het enige is dat "master tempo" door pioneer geregitreerd is en je dit niet zomaar zo mag noemen. Vandaar dat het bij andere cd spelers en VDJ "time stretch" heet.
Ewout
 

发表时间 Tue 31 Jan 06 @ 5:56 pm
Na een koude boot vanochtend is de fout (alsin startpost) weer opgetreden. Deze keer heb ik een filmpje gemaakt wat er volgens mij niet goed zit.

http://www.flurl.com/uploaded/Unchecks_option_55610.html

Als je kijkt zie je dat de optie "Extern Mengpaneel" ingeschakeld staat. Wanneer ik VDJ boot wordt deze automatisch weer uitgeschakeld.

Dat ten eerste. Het programma en console werken prima in de "normale" mode, dus zonder externe mixer. Wanneer ik als vdj al draait de optie weer inschakel dan lijkt het eerst goed te gaan, maar wanneer ik het derde nummer (lees startpost) laad dan stopt alle muziek met spelen.
 

发表时间 Wed 01 Feb 06 @ 1:51 pm
als ik me niet vergis dan zit je met VDJ 2.0
(te zien op het filmpje)
probeer het anders eens met de nieuwere versie........
 

发表时间 Wed 01 Feb 06 @ 2:58 pm
For the records: Ik heb versie 3.3, laaste drivers en firmware

heb de 800*600 skin gebruikt zodat alles beter op het scherm past!
 

发表时间 Wed 01 Feb 06 @ 3:04 pm
Controleer even het volgende.
De optie voor externe mixer aanzetten. Dan vdj afsluiten, daarna in het windows register kijken of de key goed staat. Soms lukt het wegschrijven van de key in het register niet, waardoor de waarde later weer "terug veranderd" lijkt.
Ewout
 

发表时间 Wed 01 Feb 06 @ 6:38 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)