快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Hercules Dj Control mp3 e2 / AANSLUITEN? - Page: 5

由于该帖子的部分内容已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Voor de mensen die met hetzelfde probleem als mij zitten ;
om de headphones gelijk te laten spelen met de speakers, bij mij waren dit de instellingen, misschien moet de latency bij jou anders :
je klikt op 'config' , dan ga je naar het tabje 'performances' , dan doe je bij 'presets' 'Fastest . daaronder staat 'sound card' dan moeten alle 2 de vakjes aangevinkt zijn en bij mij ging het toen gelijk met elkaar als ik bij 'latency' aanklikte ; 512 (11ms) .
ik weet niet of het bij de anderen ook zo werkt, maar bij mij in ieder geval wel dus ik dacht ik meld het even !
 

发表时间 Thu 09 Dec 10 @ 3:36 pm
toevallig meldt zich net iemand met een vergelijkbaar probleem, mijn eerste ingeving was inderdaad latency gelijk houden, goed om te horen dat dit bij jou geholpen heeft.
 

发表时间 Fri 10 Dec 10 @ 2:29 pm
toevallig meldt zich net iemand met een vergelijkbaar probleem, mijn eerste ingeving was inderdaad latency gelijk houden, goed om te horen dat dit bij jou geholpen heeft.

wat bedoel je precies met latency gelijk zetten ?
want bij mij kan je maar tussen een paar latencies kiezen, en 11 klinkt het beste, maar ik hoor nog steeds dat de headphone niet helemaal gelijk loopt met mijn boxen. weet jij of je ergens zelf het aantal latencies kan instellen ? want nu kan ik alleen maar kiezen tussen 3 , 5 , 9 , 11 etc.
 

发表时间 Mon 13 Dec 10 @ 6:01 am
bij sommige geluidskaarten kan je in windows de latency van de kaart zelf nog aanpassen
 

发表时间 Mon 13 Dec 10 @ 9:02 am
KaiFranciscooo wrote :
want nu kan ik alleen maar kiezen tussen 3 , 5 , 9 , 11 etc.


Dit zijn stapjes in milliseconden. Die zijn zo klein dat je het verschil bijna niet hoort.
Mocht je geen mogelijkheid hebben om van de externe kaart de latency (= vertraging) in te stellen, probeer dan eens asio4all te installeren. (Even googlen op Asio4all) Je kunt dan per geluidskaart de latency intellen. Even experimenteren wat het beste resultaat geeft. Daar kunnen we je helaas niet mee helpen...
 

发表时间 Mon 13 Dec 10 @ 11:19 am
hej, hoe ik heb net een hercules dj control mp3 e2 gekocht, en een usb geluidskaart. Nu heb ik het paneel met mijn pc gekoppeld via de usb-draad en het geluid komt uit de stereo geluidskaart van mijn pc. De vraag is hoe kan ik precies met mijn headset voorbeluisteren wanneer er een track wordt afgespeeld op deck A (geluid op de boxen) en ik de track op deck b wil voorbeluisteren en na de overgang deck A wil voorbeluisteren.

Bij voorbaat dank, sebbe
 

发表时间 Fri 31 Dec 10 @ 4:51 am
Welkom, Sebbe.

Als je het forum afzoekt is dit de meest gestelde vraag. Het antwoord staat er dus ongetwijfeld bij.
Om te beginnen kun je de meegeleverde handleiding van de console eens lezen. Vanaf pagina 14 staat omschreven hoe de PC en de eigen software van Hercules moeten worden geconfigureerd.

Succes,
Martin.
 

发表时间 Fri 31 Dec 10 @ 5:38 am
hartelijk bedankt, ik wou het op voorhand weten opdat ik dan de mogelijkheid dan had om het direct terug te sturen. In de handleiding staat dat je een geluidskaart nodig heb van 4 kanalen , is dan de gewone geluidskaart op u pc ( met een groene en roze out en in put ) EN een extra USB geluidskaart genoeg ? Heb ik dan 4 kanalen of 2 kanalen ? Sorry voor het ongemak maar computer en software is niet echt mijn ding ( dj'en hopelijk wel :) )

Bedankt
 

发表时间 Fri 31 Dec 10 @ 5:42 am
Uit de handleiding:
Quote :
"Als u slechts een stereogeluidskaart hebt, is monitoring via een koptelefoon niet mogelijk. Zowel Mac desktop- en notebookcomputers als de meeste pc-notebooks beschikken ALLEEN over 1 stereo-uitgang. Als u werkt met een dergelijke computer en u gebruik wilt maken van koptelefoonmonitoring, hebt u dus nog een externe geluidskaart met meerdere kanalen nodig.
Als u echter een geluidskaart hebt met een uitgang van 4 of meer kanalen (zoals de Hercules Muse Pocket LT of een vergelijkbare geluidskaart), kunt u het geluid op uitgangen 3 en 4 over uw koptelefoon beluisteren.
Voor koptelefoonmonitoring via uw meerkanaals geluidskaart moet u:
a) de speakerconfiguratie instellen op 4 kanalen of op 5.1 kanalen. Het beste doet u dit met het configuratieprogramma van uw geluidskaart.
Het besturingssysteem biedt ook bepaalde mogelijkheden voor configuratie:
Pc
- Spraak, geluid en geluidsapparaten (Windows XP) : Start > Configuratiescherm
- Hardware en geluiden > Geluid (Windows Vista / 7)
Mac
b) Breng als volgt de noodzakelijke verbindingen met de geluidskaart tot stand: : Programma's > Hulpprogramma's > Audio/MIDI-configuratie
- Sluit de speakers aan op de FRONT-connector (doorgaans groen).
- Sluit de koptelefoon aan op de BACK/REAR-connector (doorgaans zwart)
."


Het staat er dus echt in. Wil je voorbeluisteren dan heb je een extra stereo uitgang nodig, omdat jouw kaart (zoals je zelf aangeeft) alleen maar een enkele stereo uitgang heeft. Dus ja, je hebt de extra (USB)-kaart nodig. Hoeveel kanalen je dan kriijgt, hangt af van het aantal kanalen dat je op de USB-kaart hebt. LET WEL: Alles meer dan 2 extra kanalen is weggegooid geld, omdat jouw VDJ-versie niet meer dan 4 kanalen ondersteunt.
Roze is een INgang, geen uitgang. Daar kun je dus geen luidsprekers op aansluiten. Verklaring van de kleuren op een meer-kanaals kaart staat ook in de handleiding (pag 15 of 16)
 

发表时间 Fri 31 Dec 10 @ 7:42 am
 

发表时间 Fri 31 Dec 10 @ 8:49 am
Hartelijk bedankt, de dj control MP3 e2 is aangekomen met de USB-geluidskaart. En alles werkt perfect. Nu kan ik wel niet opnemen, is dit normaal ? Of moet ik eerst upgrade want ik krijg steeds het zelfde " record error, can"t open map"

Bedankt
 

发表时间 Fri 07 Jan 11 @ 10:07 am
Draai je op Vista of hoger? Het kan zijn dat Windows niet toestaat dat een ander programma die map benadert. Boven de Record-knop zit (maar het kan zijn dat die ontbreekt in jouw versie) een knop Config...
De bovenste balk is waarschijnlijk leeg. Tik daar het pad eens in waar je de opname wilt hebben. Afsluiten met de bestandsnaam (de datum oid)
En dan nog maar eens proberen.
 

发表时间 Fri 07 Jan 11 @ 12:00 pm
Ik gebruik Vista, en idd bij de config staat er niets op. Als ik wil recorder moet ik eerst aangeven waar ik wil opslagen, als ik een map kiest dan krijg ik " can't open folder'
 

发表时间 Fri 07 Jan 11 @ 1:33 pm
En als je VDJ start als Administrator? Met rechter muisknop op het icoontje van VDJ klikken en kies dan "Run as Administrator"(Weet niet wat de exacte NL-benaming is, maar je snapt hem wel waarschijnlijk...)
 

发表时间 Fri 07 Jan 11 @ 2:20 pm
chloe1Home userMember since 2010
Ok dat is duidelijk bedankt voor de info :)
Ja ik had mijn mix op een usb stick gezet maar niet gebrand. Maar nu convert ik hem gewoon van wav. naar mp3.

Wat ik nou nog niet van je heb gehoord is, of je het instellingenmenu onder de tab "Record" nog hebt gevonden.....
Nee helaas bij de versie die ik heb zit dat er niet bij. Maar dat maakt nu niet eigenlijk niet meer uit omdat het beter is als je hem in wav. opneemt zoals jullie zeggen. Als de mix klaar is convert ik hem gewoon naar mp3.



ik probeer hetzelfde te doen, maar mijn virtual dj, vind mijn bestand niet waar ik dat wil opslagen
 

发表时间 Thu 20 Jan 11 @ 1:25 pm
chloe1Home userMember since 2010
En als je VDJ start als Administrator? Met rechter muisknop op het icoontje van VDJ klikken en kies dan "Run as Administrator"(Weet niet wat de exacte NL-benaming is, maar je snapt hem wel waarschijnlijk...)

heb juist hetzeflde probleem en als ik het uitvoer als adminiastrator krijg ik nog steeds die eroor, wat kan ik nog doen? avast bedankt
 

发表时间 Thu 20 Jan 11 @ 1:30 pm
ik wil een Hercules Dj Control mp3 e2 kopen maar ik weet niet hoe die wordt aangesloten help me :-(

alvast bedankt
 

发表时间 Wed 06 Apr 11 @ 12:31 pm
Is niet handig om op een VDJ-forum te vragen hoe een Hercules console aangesloten moet worden. Dit is uiteindelijk een forum voor VDJ. Hercules heeft een goede Nederlandstalige supportsite, waar je, als je de goede dingetjes aanvinkt, een Nederlandstalige handleiding vindt. >KLIK<
Ik ben zo langzamerhand handiger op de site van Hercules dan dat ik hier ben........
 

发表时间 Wed 06 Apr 11 @ 5:06 pm
WoefjeHome userMember since 2011
Een tweede geluidskaart is niet altijd nodig
heb hier ook even zitten vogelen
Maar zet in het apperaat beheer van windows eens alles aan bij de afspeelaparaten
Soms hoor je niets............
In virtual dj zeg je nu gewoon dat je wel 2 geluidskaarten hebt
en voila
Voorluisteren werkt nu:)
 

发表时间 Sun 21 Aug 11 @ 5:52 am
Beetje overbodig antwoord op een oude post .............

 

发表时间 Sun 21 Aug 11 @ 9:39 am
94%