快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Boxen

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

djpuursPRO InfinityMember since 2006
Weet er iemand goede boxen, die hard gaan, niet te groot zijn, liefst ook niet te duur, die ik gemakkelijk kan aansluiten op een mixer van Stanton?

Greetz
djpuurs
 

发表时间 Tue 25 Jul 06 @ 4:43 pm
Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Thomann. Deze heeft verschillende soorten speakers van goedkoop tot niet te betalen.

Tipje: Goedkoop is meestal duurkoop. Niemand zit op dit spul te wachten, dus tweedehands is het niets waard. Daarnaast heb ik inmiddels reeds een aantal drive in shows gezien die 4 of 5 keer een andere set moesten kopen, vanwege problemen, opgeblazen speakers enz. Dus uiteindelijk hadden ze een redelijke geluidset, maar hebben meer betaald dan ik voor een pro set (Zie blog voor wat foto's)

Ik zou speakers nemen uit het midden segment: HK, Dynacord, Jbl, EV of Mackie (van deze merken de goedkopere ranges).
Ewout
 

发表时间 Tue 25 Jul 06 @ 11:20 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Raad jij iets aan uit die middenklasse?Greetz
 

发表时间 Wed 26 Jul 06 @ 10:33 am
Ik denk dat ik zou gaan voor HK (redelijk betaalbaar, echter ik zou geen hk versterker kopen) of Dynacord. De overige leveranciers zijn Amerikaans. Het nadeel vind ik dat deze vaak erg schel klinken. Hier op het forum zijn er ook een paar (Amerikanen) die erg te spreken zijn over de actieve (met ingebouwde versterker) Mackie kastjes.
Ewout

ps zelf kijk ik niet zo naar de prijs. Ik zou zelf D&B, Nexo of Fohnn kopen
 

发表时间 Wed 26 Jul 06 @ 6:49 pm
Zoals gezegd, alle waar naar zijn geld. Speakers die hard gaan klinken niet per definitie mooi. Vaak is de combinatie belangrijk, speaker/versterker. In mijn studio gebruik is zelf 2 Alesis :

http://www.alesis.com/images/products/full/RA500.jpg

Beide staan geschakeld in bridge mode en leveren ruw 500watt. Met daar een set Tannoy System215DTM krijg ik het geluid wat ik prettig vind maar vooral ook nodig, gezien de verschillende muziek style bewerkingen :

http://www.tannoy.com/System215DMT

Maar je zou eens wat speciaal zaken kunnen gaan bezoeken en rond luisteren, alleen door uitgebreid testen kan je een teleurstelling voorkomen. Als het voor in huis is zou ik beginnen met een paar monitors, of active monitors, waarbij de versterker al is ingebouwd.

Je kan op deze pagina eens rondkijken, kun je een beetje een impressie krijgen :

http://www.nederlandmuziek.com/html/studio_prod_monitoren_alesis.html
 

发表时间 Wed 26 Jul 06 @ 9:35 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Bedankt voor de hulp mannen!Greetz
 

发表时间 Wed 26 Jul 06 @ 10:10 pm
Kan je inderdaad ook HK Audio (Duits) aanraden. Ben hier heel tevreden van. Vooral de gedetailleerde HIFI klank die uit de kasten komt gecombineerd met de power die uit de kleine kastjes komen vind ik machtig. Als je dan nog de prijs bekijkt zou ik niet twijfelen!
 

发表时间 Fri 28 Jul 06 @ 11:34 pm
djpuursPRO InfinityMember since 2006
Heb je er een foto van?
 

发表时间 Sat 29 Jul 06 @ 11:33 am
de behringer thruth boxen???
 

发表时间 Sat 29 Jul 06 @ 12:24 pm
@djPuurs,
als je de link in mijn eerste post hierboven klikt, kom je op de site van Thomann. Als je dan links in het menu in de search bar HK intikt, krijg je links naar vrijwel alle hk producten. Je kunt natuurlijk ook op de site van HK kijken. Daarnaast is het natuurlijk ook mogelijk om zelf wat initiatief te tonen en zelf even op zoek te gaan.

@DJ IbziX,
Ik had het in mijn eerste post hierboven, over speakers, die als je ze de winkel uitdraagt niets meer waard zijn. Die Behringer speakers vallen in die categorie.
Ewout
 

发表时间 Sun 30 Jul 06 @ 2:43 pm
er zijn nochtans veel mensen er heel tevreden over..... :s
 

发表时间 Mon 31 Jul 06 @ 1:57 pm
Heey mensen!!

Ben nieuw hier,, maar heb al wel wat ervaring:)
Euhm.. wat ik even wil zeggen.. hou het bij mij maar op gewone pc-boxen
Ik heb Logitech X-530 ,, waarmee ik ook al op straatfeesten heb gedraaid.
daarbij gebruik ik de Hercules DJ-Console MP3.

Binnenkort ga ik nieuwe boxen aanschaffen. Daar doe ik een koppeling opsteken,, waardoor ik ze gewoon op de geluidskaart kan steken, en spelen maar.
En de mensen zijn er heel tevreden over.

GRTZ, Jumperke
 

发表时间 Fri 04 Aug 06 @ 9:11 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)