快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Uitgebreide analyse vraag

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

NowtvHome userMember since 2005
Hallo, ik heb ter test een pc met virtualdj hier staan.
Ik overweeg dit ook zelf te gaan gebruiken, echter een paar vragen.

Als ik een bestanden laat zoeken op een Mp3 disk met een uitgebreide analyse duurt dit erg lang.
Zeker als je behoorlijk veel mp3 bestanden op deze schijf heb staan.
Is dit sneller in te leren ivm de bpm info.
Waar blijft deze info, schrijft hij deze weg op die zelfde disk, of plaats hij dit in het programma.
En is dit te inplementeren, als je deze zelfde disk op een ander virtualdj pc wilt laten werken.

Ben je verplicht om telkens je hele disk te laten scannen, of het stuk voor stuk te doen.
Of is er een smartscan systeem die razensnel je disk afzoekt naar nieuwe, aangepaste bestanden, en deze analyseerd.

Ook mis ik een goede gain controller, die automatish werkt, of zie ik die over het hoofd.

Ben wel redelijk onder de indruk.

Graag info over dt programma.
Thanks Ronald, Alias Dj R&D
 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 7:40 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
als je een schijf gaat scannen en analiseren duurt dat wel even.
maar het hoeft maar één keer. hij slaat dit op als een xml in de vdj directory.
als je de disc op een andere pc aansluit waar je ook vdj op hebt staan, is het verstandig om het xml-etje te kopieren.

via config kun je de auto-gain instellen.

s6

 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 7:50 pm
Ronald,
Het scannen van je harddisk gaat normaal gesproken erg snel. Wat er dan gebeurd is dat alle mp3 en wav files in een text bestand worden geplaatst. Deze staat in de program folder van VDJ. Deze wordt gebruikt tijdens het zoeken.
Als je de uitgebreide analyse aanvinkt tijdens het laten scannen. Duurt dit heel lang. VDJ zal dan alle nummers helemaal doorspitten en een aantal eigenschappen van de mp3 file opslaan, nl: BPM, volume info van de file, start en eind punt voor automix. Al deze info wordt opgeslagen in een xml file. Deze staat ook in de VDJ installatie folder.

Wat ik meestal doe is het volgende:
- Scan harddisk, zonder uitgebreide analyse.
- Als het scannen klaar is. Selecteer de drive, in de file explorer, klik rechts en selecteer recurse. Als je veel files hebt kan dit even duren. Je krijgt nu alle files op de harde schijf.
- Sorteer op BPM, alle reeds geanalyseerde bestanden staan bij elkaar, net als alle niet geanalyseerden.
- Selecteer alle niet geanalyseerde bestanden, klik rechts en klik analyseren.
- Ga koffie (of wat anders) drinken.
- Sluit VDJ af, alle info wordt in geheugen bewaard. Als je VDJ afsluit wordt het naar schijf geschreven. Het is ook handig als je echt veel files moet analyseren (meer dan 100) om dit in batches van 100 files te doen. Tussen tijds ook vdj herstarten. Het geheugen is dan weer leeg, waardoor het veel sneller gaat
- Start VDJ weer op en gebruik deze

De Gain is ook redelijk goed. Kijk even in het Config menu, op het "Fame Settings" tabblad. Hier staan een aantal opties. Ik heb deze altijd staan op always match. Nadat ik vdj opgestart heb, laad ik in beide decks een mp3. Ik wacht tot ze beide ingeladen zijn en zet dan de gain (handmatig) op -3 dB. Alle nummers die daarna ingeladen worden zullen ook op -3 dB gezet worden (always match).

Mocht je andere vragen hebben, laat het dan even weten.
Ewout

ps eindelijk weer eens een normale post op het Nederlandse forum
 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 8:01 pm
NowtvHome userMember since 2005
Zo dat is snel, Toppie.

Djjb dat met die xml file ga ik zo direct proberen.
Als dat de oplossing voor die vraag is, ben ik daarmee een stuk verder, thanks.

Superstom,
jou uitleg, komt ook goed tot zijn recht.
Echter met die uitgebreide analyse gaat me dat met de normale manier, wel erg lang duren, heel erg lang.
Zonder uitgrebreide analyse gaat dit best snel ja, ongeveer 10 seconden, dus toppie.
Maar wat bedoel je exact met file exporer, en hoe selecteer ik meerdere files in 1 keer.
Jammer dat het programma niet is voorzien van een goede memmory cleaner en optimizer, en hij telkens langzamer wordt zoals je aangeeft.
De gain heb ik gevonden, maar heb even files met verschillende levels getest, maar dit heb ik wel eens iets beter gezien, maar welke leek hoort dat..., sorry.
Kunnen jullie mij hier nog wat mee verder helpen.

Ps Ik ben blij te horen dat ik hier serieus genomen wordt, gezien jullie reactie.
Thanks mannen.
Ronald

 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 8:26 pm
NowtvHome userMember since 2005
Ben inmiddels achter het file explorer gebeuren gekomen.
En ook dit heb ik nu voor elkaar.
Echter mog even een vraag, die xml file die wordt door virtual dj aan een mp3 gekoppeld.
Als die zelfde mp3 nu een andere tag krijgt in zijn windows naam, of dieper in de tag.
Blijft dan de koppeling van die mp3 in de xml file behouden, met de bpm en tijden.
Dus de file blijft het zelfde, echter de tag wordt aangepast.

Ronald
 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 8:31 pm
Ronald,
In de xml file wordt alleen de filenaam opgeslagen. Als je de file naar een andere map verplaatst, of dezelfde file in verschillende folders hebt staan zal VDJ dit herkennen en hoef je de file niet opnieuw te analyseren.

Als je de file een andere naam geeft is de link kwijt en zal je deze file opnieuw moeten scannen. Wat hierbij een optie is is de file binnen vdj een andere naam geven. Selecteer de file, klik rechts, selecteer rename. Als je dit doet wordt ook gelijk de database (lees xml file) aangepast.

Standaard gebruikt VDJ de Id3 tags, die in het mp3 bestand zitten niet. Je kunt id3 tags lezen aanzetten in het config menu, maar volgens mij wordt het dan een stuk langzamer.
Johans, heeft een programmaatje gemaakt om id3 tags rechtstreeks in de vdj database in te lezen. Zoek even hier in het forum of johans en je zult het wel vinden. Als je dit gaat gebruiken, natuurlijk wel eerst een kopie van die xml maken als backup!

Ewout
 

发表时间 Sun 20 Nov 05 @ 9:25 pm
Ow dus als ik het goed begrijp hoef ik dus maar 1 keer alles maar dan ook echt ALLES te laten scannen, en dat het daarna niet meer hoeft? Dat ik een liedje erop gooi, en dat het dan direct gelezen word en niet zolang geladen hoeft te worden?
 

发表时间 Mon 21 Nov 05 @ 7:44 pm
Het laden zal nog steeds wel even duren, omdat het hele nummer van je harde schijf in het interne geheugen wordt geladen (volgend mij wordt de mp3 dan ook omgezet in wav, maar dit weet ik niet zeker), maar zal zeker sneller gaan dan niet geanalyseerde nummers.
Let er wel op dat je het analyseren in porties van max 100 files doet, zie voor meer info een van mijn eerdere posts in deze thread.
Ewout
 

发表时间 Mon 21 Nov 05 @ 8:23 pm
NowtvHome userMember since 2005
Ik ben al aardig onder de indruk van dit programma.
Echter, van het langzame analyseren ben ik totaal niet onder de indruk.
Dit is echt waanzin, zolang als dit duurt.
Zijn er geen externe programma,s die die deze info als een xml file weg kunnen schrijven, maar die sneller zijn.
Ik wil een disk inscannen van 200GB daar mag ik dan wel een week voor uittrekken, dit is toch waanzin.
Die tool van Johan, wat kan die betekenen, en waar vindt je die, heb al wat gezocht maar niet gevonden.
Ik hoor wederom weer graag van u.
Groetjes Ronald
 

发表时间 Mon 21 Nov 05 @ 8:57 pm
Ronald,
meer info over de applicatie van Johans, kan je hier vinden:
http://www.virtualdj.com/blog/johans/

Het is echter aleen te donloaden voor full version users.

Ja 200G zal wel ff duren. Het hangt natuurlijk van je pc af (processor, memory en harde schijf snleheid), maar als je nagaat dat de hele file geanalyseerd wordt, bijv ook op jitter tikken etc. Vind ik het nogal meevallen. VDJ kan dit veel sneller dan dat ikzelf als die nummers van begin tot eind moet luisteren en tegelijkertijd ook de BPM nog moet tellen.
Als ik weer een stel nummers heb omgezet van cd naar mp3, selecteer ik deze nieuwe nummers. en laat deze analyseren. Ik ga intussen andere dingen doen.

Andere tools zullen hier ook doorheen moeten spittten en zou het dus ongeveer evenlang duren.

Je kunt er ook voo kiezen om niets te analyseren, alleen je harde schijf in te lezen in de database. Je kunt dan gewoon zoeken. Op het moment dat je het nummer in een van de decks sleept zal vdj het nummer dan analyseren.
Ewout
 

发表时间 Mon 21 Nov 05 @ 9:20 pm
NowtvHome userMember since 2005
Bedankt, voor je replay.

Dit zou een ideale tool kunnen zijn, kan deze niet verkrijgen dus houd dit even op.
Ik ga zeker kijken of ik aan deze of een ander programma kan komen, die dit werkje zou kunnen klaren.
Dit vindt ik wel erg belangrijk.
Jammer dat er geen demo versie van die tool is, of een trail met 30 dagen.
Heb ondertussen al behoorlijk wat huiswerk gedaan met vdj, en heb al aardig wat gevonden, en voor elkaar.
Heb hem helaas ook al een keer zien crashen, dat was minder.
De machine waar hij op staat is een asus moederbord met een P4 3200 HT en 1012 MB ram.
De harddiskken zijn 200Gb 7200 16Mb.
Dus lijkt mij wel behoorlijk.
Tja, nu verder zoeken.
In ieder geval bedankt heren, fijn om geholpen te zijn. !!

Ronald
 

发表时间 Tue 22 Nov 05 @ 9:50 pm
Graag gedaan.
Bij mij is VDJ 2 keer gecrashed. Dit kwam door een rotte mp3 file, de andere keer kwam door rotte geluidskaart drivers van de Hercules dj console.

Je pc specs zijn prima. Ik gebruik vrijwel dezelfde setup in mijn drive in show (Zie blog). Als je ook een goede video kaart hebt, kijk dan ook eens naar de video mogelijkheden.

Veel plezier met VDJ en we hopen je als full version user in de toekomst te mogen begroeten.
Ewout
 

发表时间 Tue 22 Nov 05 @ 10:28 pm
NowtvHome userMember since 2005
Hoi mannen,

Ik ben aan het zoeken geweest om de mp3 bestanden snel en goed in te kunnen lezen.
Heb wel een aantal leuke tools gevonden, echter moet ik deze converteren naar virtualdj.
Ik zou graag die tool van Johan eens proberen, is dit mogelijk.
Is hier een demo van te maken, ik wil dit graag verder uitwerken.
Een snellere manier, zonder parameters te missen, dat is wat ik zoek.
Wie kan mij helpen.
Groetjes en bedankt
Ronald
 

发表时间 Sun 27 Nov 05 @ 9:12 pm
NowtvHome userMember since 2005
Hoi mannen,

Ik ben aan het zoeken geweest om de mp3 bestanden snel en goed in te kunnen lezen.
Heb wel een aantal leuke tools gevonden, echter moet ik deze converteren naar virtualdj.
Ik zou graag die tool van Johan eens proberen, is dit mogelijk.
Is hier een demo van te maken, ik wil dit graag verder uitwerken.
Een snellere manier, zonder parameters te missen, dat is wat ik zoek.
Wie kan mij helpen.
Groetjes en bedankt
Ronald
 

发表时间 Sun 27 Nov 05 @ 9:12 pm
Stuur even een mailtje naar Johan. Als je zelf een beetje handig bent met bijvoorbeeld Visual basic kan je ook zelf een programmatje maken.
Ewout
 

发表时间 Sun 27 Nov 05 @ 10:06 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)