快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Vraagje ivm geluid

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

djdakkeHome userMember since 2004
Ik gebruik virtual dj samen met de dj-console.
Leuk voor mee te werken maar heb vraagje ivm geluid:
Bij het spelen moet ik versterker volop openzetten voor toch wat geluid te krijgen. Dacht eers mss kwaliteit van mp3 of wav maar na enig testen blijf ik dit probleempje houden. Ligt dit misschien aan de versie die ik bij dj-console kreeg zodat bij aankoop van virtual dj zelf dit anders is of doe ik iets fout?

Dank alvast voor jullie reaktie ;-)
 

发表时间 Fri 28 Oct 05 @ 6:59 pm
Waarschijnlijk doe je niets fout. De levels van een geluidskaart zijn over het algemeen veel lager, dan die van een cd speler. De levels zijn niet verschillend tussen de console versie en de full version.
Wat je kan proberen is de gain wat hoger te zetten. Ik heb alleen ervaren, dat als je deze hoger zet dan -3db dat je soms vervorming krijgt. Zorg er daarnaast voor dat de level schuiven op de console helemaal open staan.
Ewout
 

发表时间 Fri 28 Oct 05 @ 11:12 pm
djdakkeHome userMember since 2004
Hmmz...idd wel jammer. Level schuiven staan open en idd als je met de gain gaat rommelen krijg je vervorming. Toch vraag ik me dan af hoe dj's in clubs dit dan oplossen...heb bvb zo Dj Elof gezien in bbc tijd terug en zo zullen er meer zijn.
Speel regelmatig feestjes voor klein publiek met Virtual Dj maar bij grote zaal moet ik moeite doen voor goed geluid. Alle tips en mogenlijke oplossingen zijn altijd welkom!
 

发表时间 Sat 29 Oct 05 @ 12:20 pm
gain volledig openzetten in hercules console pannel en ook op dj zetten
 

发表时间 Sat 29 Oct 05 @ 1:43 pm
Daarnaast ook in de volume manager van Windows ook de sliders helemaal open zetten. Denk er wel om dat de juiste geluidskaart geselecteerd is.
De meeste dj's gebruiken een externe mixer. Deze hebben vrijwel altijd ook een gain instelling. Deze gain instelling staat dan wat hoger dan een ingang waar een cd speler op aangesloten is.
Ewout
 

发表时间 Sun 30 Oct 05 @ 8:41 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)