快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: djconsole als geluidskaart voor opname cassette

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Hallo, misshien of-topic,

als ik de line-in op de djconsole gebruik voor opname van een oud casette bandje, dat lukt me dat wel, want in Sound Forge kan ik de DJconsole kiezen als input kanaal,

maar tijdens het opnemen hoor ik niks, niet op de koptelefoon en ook niet op de interne geluidskaart van mijn laptop.

bij afspelen hoor de de opname wel als ik in Sound Forge kies voor mijn interne geluidskaart als afspeel apparaat.

iemand een idee hoe dit te klaren ?

grt, Bart
 

发表时间 Sun 04 Jan 04 @ 9:59 pm
ik heb geluid hoor!

als je de DJconsole in 5.1 mode zet krijg je het geluid van 1 2 in je koptelefoon
 

发表时间 Tue 06 Jan 04 @ 4:55 pm
Sorry, ik was weer te snel met posten, ik had uitgevonden dat in 5.1 mode je beide kanalen hoort ipv het koptelefoon signaal

dit is handig als je wilt oefenen en je hebt de boel niet op speakers staan want

ben er nog steeds niet achter hoe je het inkomende signaal kan horen bij opnemen in bijvoorbeeld Sound Forge.

groet,
Bart
 

发表时间 Wed 07 Jan 04 @ 10:30 pm
ik heb guillemot helpdesk maar eens gebeld, die zitten in canada en hebben nederlandse medewerkers.

degene die ik aan de lijn had vertelde me dat je niet kan luisteren en opnemen tegelijkertijd, zo is het systeem niet gemaakt zei hij.

ik vind dit echter maar erg vreemd en slecht, want ik heb nog nooit gehoord van een geluidskaart die dit niet kan.

en overal staat, op de doos en boekje en internet, dat het ook een 24bits geluidskaart is met line-in, zelfs optical-in.

dus ik snap er helemaal geen bal van, en het irriteerd me enorm.

grrrrrrr


helpdesk 30cent/p minuut 0900-2026765 (14:00 23:00)
 

发表时间 Thu 22 Jan 04 @ 2:53 pm
het lijkt me echt sterk dat de console niet fullduplex is. Hij voldoet zelfs aan de ASIO2 standaard. Ik heb nog even gezocht op internet maar kon er niets over vinden.

Ik heb het nog niet getest, maar volgens mij kun je wel opnemen en luisteren tegelijk. Wat ik me wel kan herinneren met Soundforge: als je opneemt hoor je inderdaad niets, maar bij Wavelab bijv. kun je dat instellen. Wellicht dat je dat bij SoundForge ook in kunt stellen (maar ik weet even niet hoe)

ik zal het eens testen.. ik laat het wel weten.
 

发表时间 Fri 23 Jan 04 @ 9:26 am
hoi, ik heb het vanavond getest met wavelab 4.0, maar ook daar geen geluid op de koptelefoon, maar je ziet ook daar weer de vu meters gaan en hij neemt het wel goed op.

ik hoor graag of jij of iemand het voor elkaar krijgt.

b

 

发表时间 Fri 23 Jan 04 @ 11:19 pm
Het is gelukt met ASIO!!!

als je Wavelab 4.0 gebruikt dan kan je bij playback kiezen voor DJConsole ASIO (deze optie verschijnt als je de console in ASIO modus hebt gezet)

als je dus bij playback kiest voor de DJConsole ASIO dan veranderd de naam 'Playback' in 'Playback/Record'

en je krijgt een popup met keuzes van de kanalen, als je beide op 1/2 houd dan hoor je de input op je koptelefoon.

ik ben erg happy nu..

b
 

发表时间 Mon 26 Jan 04 @ 7:54 pm
grrrrrrrr !!@$^&%&%#%^#

kennelijk toch weer te vroeg gejuicht,

ik krijg erg slechte opnames als ik via ASIO opneem, zelfs mijn computer crasht genadeloos

ik hoor redelijk veel gekraak als ik vensters beweeg, het wordt iets beter als ik de buffers maximaal zet, maar het gekraak blijft erin. als de buffers maximaal zijn dan is de latency 696 ms

ik zal denk ik toch maar een kabel moeten maken die de line-in zowel op de koptelefoon als line-in zet.

b





--
Moderated by Lady Cameron
Sorry buteskin no email address is allowed from a demo user
 

发表时间 Tue 27 Jan 04 @ 8:06 pm
kijk eens op de hercules-site, er zijn nieuwe drivers uitgekomen. Wellicht dat dat een oplossing is voor je probleem.
 

发表时间 Thu 29 Jan 04 @ 9:01 am
ik heb de drivers geinstalleerd, maar heb geen verbeteringen, versie ASIO is overigens nog steeds 1.0

verder ziet het djconsole mixer programma er iets anders uit, andere benamingen, zo heet 5.1 modus nu Normaal en DJ modus heet nu Audio mode

ik vraag me af wat er eigenlijk verbeterd is...
 

发表时间 Fri 30 Jan 04 @ 12:18 am
ik heb nog steeds geen tijd gehad om er goed naar te kijken, maar als ik jou zo hoor beloofd het niet veel goeds :-s
 

发表时间 Tue 03 Feb 04 @ 11:37 am


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)