快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Volume problemen

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Kan iemand mij helpen met het volgende probleem.
Alle mp3 die ik heb is het volume op hetzelfde level (via medimonkey) doe ik al jaren en werkte prima
Ook in de oude versies van VDJ was dit voldoende en had ik geen volume problemen.
Ik stream met shoutcast en zie daar de levels van het mastervolume. Daar zie ik dat veel nummer een verschillend volume hebben
in VDJ staat de gain op de standaard waarde (default) maar zijn veel nummer veel harder of veel zachter, niet prettig bij live spelen

Kan iemand mij vertellen hoe er voor gezorgd kan worden dan alle nummers gewoon hetzelfde volume hebben in VDJ als in andere programma's
Of in ieder geval in VDJ hetzelfde master volume hebben.

Zou zeer blij zijn als hier iets voor is
thx voor de moeite alvast
 

发表时间 Wed 10 Jun 20 @ 9:57 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
In de instellingen moet je bij de optie "autogain" je voorkeur instellen.
Je hebt keuze tussen:
"no" Dan gebeurt er niets;
"auto" Dit is de optie die jij vroeg, het volume van de nummers wordt automatisch aangepast;
"remember" Onthoudt het volume dat je manueel hebt gecorrigeerd en tenslotte
"auto+remember" Daar zal het systeem het automatisch geregelde volume onthouden voor een volgende weergave.
Voor jou zal dus de onderste optie "auto+remember" de ideale keuze zijn.
 

发表时间 Sat 20 Jun 20 @ 2:08 pm
Bedankt voor de reactie maar zoals je hopelijk zult begrijpen heb ik dat allemaal geprobeerd en werkt echt voor geen meter.
Er blijven grote verschillen in de volumes van de tracks.
Lijkt wel, en ja klinkt heel dom weet ik, dat het gewoon niet "aan" staat in VDJ
Er gebeurt niets ... de verschillen zijn soms echt heel groot in het mastervolume.
En nog vreemder als je de gain op -1 hebt staan en je zet het op -5 gaat het volume omhoog ..... ????
echt heel raar allemaal .....
 

发表时间 Mon 22 Jun 20 @ 9:00 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)