快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Virtual Dj Pro - Page: 1

由于该帖子的部分内容已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

Ik had een vraag: Ik heb een Numark N4 en heb daar VJD LE bijgekregen maar ik zou graag pro willen hebben moet je daar dan voor betalen?
Het zou beetje klote zijn heb al 350 euro er voor neer moeten leggen. :)
 

发表时间 Thu 14 Feb 13 @ 7:47 pm
En hoe zit het met Software license key ik kan er niks invullen
 

发表时间 Thu 14 Feb 13 @ 7:48 pm
Het license key number staat gewoonlijk op het hoesje van de CD die je bij je aankoop hebt gekregen.
Voor de upgrade naar Pro moet je uiteraard betalen. Je hebt een controller gekocht, niet VDJ Pro zelf.

Je gaat naar "Buy" en je komt bij het hoofdstuk VDJ Pro. Je scrollt naar beneden en daar vind je "upgrade" met een vakje om je serial number in te vullen. Daar kun je zien hoeveel de upgrade naar Pro kost. Ik denk tussen de 100 en 150 euro, maar heb eerlijk gezegd geen idee.

Succes en hopelijk spoedig "welkom bij de club!"

 

发表时间 Thu 14 Feb 13 @ 8:43 pm
Krisderijk wrote :
Het zou beetje klote zijn heb al 350 euro er voor neer moeten leggen. :)


Nee. Je hebt een controller gekocht. Je krijgt er gratis software bij zodat je met je nieuwe speeltje kunt werken (je hebt er geen klap aan zonder DJ-software) en dan krijg je nog korting op de Pro-versie als je dat aan zou schaffen.

De prijssuggestie van Bob klopt niet en die kunnen we ook niet voorspellen. Je zal zelf even moeten kijken hoeveel korting je krijgt aan de hand van de door Bob omschreven manier.
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 6:32 am
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 10:30 am
In VDJ LE zitten alle functies om prima te kunnen draaien met je gekochte controller. De "Pro" versie geeft alleen wat extra (geavanceerde) opties en de mogelijkheid om skins, plugins en samples van de VDJ site te kunnen downloaden & gebruiken.

VDJ LE is dus lang niet slecht en prima meegeleverde software ;-)

Toch ben ik het maar deels eens met het 'je koopt een controller, dus wees blij met de gratis software' verhaal.
Ik bedoel... zonder software heb je helemaal niets aan je controller. Het is een (plastic) doos met knoppen en sliders. Meegeleverde software vind ik dus niet meer dan normaal. Als je een computer koopt krijg je er ook een Windows installatie (verwerkt in de prijs) bij.
Ik snap dat je voor de "Pro" uitvoering moet betalen en ondanks dat VDJ LE het prima doet, vind ik de instellingen echt absurd beperkt.
Waarom moet ik een prijzige "Pro" editie aanschaffen als ik bijvoorbeeld alleen maar een "skin" wil gebruiken en de rest van de functies niet gebruik?!
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 10:46 am
Je hebt op zich gelijk, maar toch weer niet....
Er zit een stuk marketing achter: ik laat je zien wat de mogelijkheden zijn (20 dagen probeerversie van de Full Pro) maar als je alles wilt dan mag je het kopen. Niks mis mee en zeker niet nieuw: kijk maar eens wat een stierenp&%^ er bij een printer zit: fotobewerkingssoftware, I.R.I.S., internetprintmogelijkheden, maar alles in demo- of probeerversies met beperkte houdbaarheidsdatum.
Daarnaast bepaalt de fabrikant van de controller wat je erbij krijgt. VDJ stelt een basis beschikbaar, maar de fabrikant bepaalt uiteindelijk wat je ermee kan. Dit is weer afhankelijk van wat ze over hebben voor een LE-licentie.
Als je als slaapkamer-DJ de controller koopt, krijg je er een stukje software bij om mee aan de slag te gaan. Voor die hobby heb je eigenlijk ook niet meer nodig. Om het mixen onder de knie te krijgen is het precies goed. WIl je als pro aan de slag, dan mag je ook met Pro aan de slag. Da's een inverstering die zichzelf zo heeft terugbetaald. En waar praten we eigenlijk over? Ik ken er genoeg die de aanschafwaarde van de Full Pro per maand uitgeven aan muziek.

Van de rest van je argumentatie klopt niet veel ;)
Er zit (maar dat heb ik al eerder uitgelegd) verschil tussen de verschillende LE-versies. Heb je een goede, dure controller dan heeft de LE-versie ook wat meer functies. Dat is iets dat de fabrikant regelt met Atomix en daar moet je de fabrikant op aankijken
En de skin? je krijgt er 1 bij waarmee de meeste (of alle) functies van de controller kunnen worden benut en niet alle functies van de software. Hebbie Pro, dan kun je alle skins ophalen die je wilt. Maar daar hebben we (ook) voor betaald.... ;)
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 2:25 pm
aDAPted wrote :
De "Pro" versie geeft alleen wat extra (geavanceerde) opties



dit is veel te kort door de bocht op zijn best.

ten eerste, veel van de pro gebruikers verdienen hun geld ermee en daarmee is de "inverstering" zo terug verdiend.
de pro versie biedt nog veel meer voordelen ten opzichte van een LE, zoals lifetime gratis updates. LE versies worden zelden geupdate.
daarbuiten kan je alle controllers aansluiten, waarbij de LE alleen de controller ondersteunt die geleverd wordt bij de controller en waar de pro versie de nieuwste controllers niet kent kan je zelf een mapping maken.

in de pro zitten diverse settings voor geluidskaarten die bijna elke denkbare combinatie van in en ujitgangen denkbaar maakt, rewire, remote control via ipod/ipad/ ,playlist/automix/broadcast, video mixen in full screen zonder vdj logo en natuurlijk timecode.
daarbuiten kunnen pro gebruikers bij meer topics op het forum, die voor LE niet zichtbaar zijn en dan zijn er nog veeeeeel meer downloads beschikbaar in de download sectie die LE's of niet kunnen zien of niet kunnen downloaden.

dus als je zegt 'alleen wat extra's' dan heb je de voordelen van de pro niet goed bekeken.

http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 5:10 pm
"aDAPted" doet me denken aan "Fox News": die hebben niets anders te doen dan Obama af te kraken, weten alles beter en vergeten het andere nieuws. Hetzelfde wat adapted met VDJPro doet.
Hij heeft er waarschijnlijk nog lol in ook en realiseert zich niet dat hij zich in de irritatiezone van het forum begeeft.
Op dit gezegde van mij zal hij waarschijnlijk reageren met "dit is een democratisch forum en ik mag mijn mening uiten."
Dat mag je best, adapted, maar dan moet die mening wel wat gefundeerder zijn dan tot nu toe.

Tot dan.....


 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 10:26 pm
Ik zit er dan met de aantal extra functies dan misschien naast. Maar deels geven jullie antwoorden precies aan wat ik wil zeggen.
Het komt erop neer dat als je de "vele" functies waar "Pro" mee geleverd wordt niet gebruikt. Je dus eigenlijk ook niets te kort komt met een meegeleverde "LE" versie. Dit is waar ik hoofdzakelijk op doelde.
"Pro" heeft inderdaad een tal van functies... Die ik niet gebruik (en vast een hoop anderen met mij).
Voor mij specifiek heeft het vrij weinig meerwaarde om (een hoop) geld neer te tellen voor een "Pro" versie, voor bijvoorbeeld alleen de mogelijkheid om een custom "skin" te gebruiken. Uitwijken naar "VDJ Broadcaster" of "VDJ Pro Basic" is ook geen optie, aangezien (als ik het goed heb gelezen) deze geen controllers ondersteunen.

Dit is een functie waar ik persoonlijk van vind, dat je deze in een "LE" versie ook moet kunnen gebruiken. Een skin is er voor je eigen vermaak en tussen de 245 en 145 euro (als je al zoveel korting krijgt) neertellen voor het kunnen gebruiken van een skin, vind ik ronduit belachelijk. Als ik voor bijna 400 euro een controller aanschaf en ik heb niet eens de mogelijkheid om een eigen skin in te stellen, dan vind ik dat erg jammer.
"Plugins" & "Samples" vind ik dan nog een ander verhaal, aangezien deze opgemerkt worden door bijvoorbeeld publiek.

Meningen verschillen. En dit is mijn mening over het verkoopmodel van Virtual DJ.

@bobhofmans, je hebt PM.
 

发表时间 Fri 15 Feb 13 @ 11:21 pm
daar wringt ook meteen de schoen,

je geeft aan "ik gebruik die functies niet"


dat is prima, maar dan moet je niet neerzetten dat "je komt dus eigenlijk niets te kort"


de term "je"impliceert een ieder of iedereen, terwijl je opmerkin alleen voor jezelf van toepassing is.

om daarmee dan te beweren dat 145 of 245 euro uitgeven belachelijk, klopt dan natuurlijk niet.

in jouw specifieke situatie zou dit voor jou misschien belachelijk zijn, maar er zijn tal van mensen die meer willen met hun software.

ik respecteer je mening, maar die hoeft niet opgelegd te worden aan anderen als anderen de belachelijke keuze willen maken om wel voor de pro te kiezen .

en het is al eerder gezegd, de in jouw geval uitgegeven 400 euro zijn voor de hardware, de software is als het ware een cadeau.
anders had er op je factuur gestaan 350 euro voor de controller en 50 euro voor de software.


dit is trouwens geen verkoopmodel van vdj, als je je goed hebt verdiept in de verschillende controllers, dan had je gezien dat traktor excact hetzelfde doet.

je punt over de pro versie is duidelijk en ik wil die discussie daarmee dan ook afsluiten
 

发表时间 Sat 16 Feb 13 @ 1:23 pm
Hallo ,

Ik heb gisteren de Dj control instinct street edition Hercules gekregen , ik wil klein beginnen dus ik kocht niet meteen een hele dure maar toen ik het progamma opstarte ( virtual dj ) stond er dat ik maar 10 min , deze midi controller kon gebruiken .
nu ben ik aan het zoeken op het web maar ik kom er toch niet uit . moet ik nu persee de virtual dj pro full versie kopen ?'

mvg joel !
 

发表时间 Wed 25 Dec 13 @ 9:15 am
Die controller wordt geleverd met DJuiced als DJ-software.
Je hebt dus de Home Free-versie van VDJ gedownload en die werkt inderdaad maar 10 minuten met de controller. Wil je toch met VDJ aan de slag, dan kun je erover denken een controller te kopen waar VDJ bij meegeleverd wordt (LET OP: dat is dan een LE-versie, een gelimiteerde versie) of je dient de Full Pro-versie te kopen. De andere versies van VDJ ondersteunen geen controller.
Zie ook http://www.virtualdj.com/products/comparison.html
 

发表时间 Thu 26 Dec 13 @ 4:11 am
Hallo ..ik heb een nieuwe auto gekocht ..maar er zat maar 10 liter benzine in en die is op ..
MOET ik nu zelf benzine gaan kopen .. ik heb toch al veel geld betaald voor die auto ...
Dus waarom moet ik dan nu zelf WEER betalen ?? zonder benzine doet hij niets ...





Je KOOPT een CONTROLLER die met veel dj software werkt "als je een beetje goeie koopt " en dat is het.
Je KOCHT geen software .. als er wat bij zit is dat meegenomen..




CB
 

发表时间 Thu 26 Dec 13 @ 7:39 am
Je gevoel voor humor bevalt me, CB...........

Happy New Year
Bob
 

发表时间 Thu 26 Dec 13 @ 11:38 am
haha dat is nou goede humor.
en het klopt ook nog...
 

发表时间 Sun 29 Dec 13 @ 5:12 am
Gents,
niks mis met de humor, maar houd een beetje rekening met de situatie en omstandigheden van de poster:

joelspikmans wrote :
Hallo ,
Ik heb gisteren de Dj control instinct street edition Hercules gekregen...


Daarna heeft hij de Home Free-edition opgehaald en geïnstalleerd. Je kunt dan niet verwachten dat hij meteen weet hoe de wereld in elkaar steekt. Je kunt in zo'n geval beter in de goede richting wijzen dan een (misschien) toekomstige Pro-user in de gretige klauwen van de concurrentie te duwen. Joel komt hier waarschijnlijk niet meer terug....
Eigenwijsjes die na 274 antwoorden nog niet willen snappen hoe het hier werkt? Leef je uit. Ik ben er ook niet vies van. Da's bekend, denk ik.
 

发表时间 Wed 01 Jan 14 @ 7:59 am
Martin FourS wrote :
Gents,
niks mis met de humor, maar houd een beetje rekening met de situatie en omstandigheden van de poster:

joelspikmans wrote :
Hallo ,
Ik heb gisteren de Dj control instinct street edition Hercules gekregen...


Daarna heeft hij de Home Free-edition opgehaald en geïnstalleerd. Je kunt dan niet verwachten dat hij meteen weet hoe de wereld in elkaar steekt. Je kunt in zo'n geval beter in de goede richting wijzen dan een (misschien) toekomstige Pro-user in de gretige klauwen van de concurrentie te duwen. Joel komt hier waarschijnlijk niet meer terug....
Eigenwijsjes die na 274 antwoorden nog niet willen snappen hoe het hier werkt? Leef je uit. Ik ben er ook niet vies van. Da's bekend, denk ik.

@ Martin ..mijn reaktie ging niet over die post ..

maar voornamelijk over de O.P.
"Het zou beetje klote zijn heb al 350 euro er voor neer moeten leggen. :) "

:-}

CB
 

发表时间 Mon 06 Jan 14 @ 1:58 pm
CB,
Da's een post uit februari 2013.... :p
 

发表时间 Mon 06 Jan 14 @ 6:00 pm
Wezzy-kPRO InfinityMember since 2011
Ik ben per maand ook de aanschaf waarde van Pro kwijt aan muziek dus daar heeft Martin FourS echt wel een punt. De LE Software werkt bij lange na niet goed genoed en soms ook niet zoals het zou moeten op de controllers. Zo heb ik met Hercules in het begin enorm veel gezijk gehad met de ASIO config in VDJ LE. En nu heb ik weer enorm veel gezijk met de controlls van American Audio.
 

发表时间 Tue 07 Jan 14 @ 10:32 am
65%