快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Tags schrijven neemt veel tijd.

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Gezien de prijs van harde schijven heb ik het plan opgevat om al mijn muziek van cd zowel als van DVD te rippen in zowel WAV als VOB bestand. Dit gaat vlot en geeft een superieure klank. Het enige dat ik vervelend vind is dat het verdomd veel tijd kost om de "tags" op te slaan. Vaak blijft het cirkeltje een minuut draaien vooraleer ik terug in het programma kan verder werken. Is dit normaal?
 

发表时间 Wed 29 Nov 17 @ 9:32 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Wat is de reden om de dvd ook als wav te rippen?
De Vob is al een exacte kopie van wat er op de dvd staat, dus voor de kwaliteit maakt het niet uit en kan je net zo goed de vob spelen.
Verder is VOB niet echt een ideaal formaat, het mist onder andere mogelijkheden om tags op te slaan, alsook indexering om efficient zoeken door het bestand mogelijk te maken.
In VirtualDJ gebruitk het verder ook geen hardwarematige versnelling voor het decoderen.

Persoonlijk zou ik aanraden om de DVD's te rippen naar MP4, met h264 op hoge kwaliteit voor de video, en voor de audio kan je in de meeste rip-programma's kiezen om de oorspronkelijke ac3-audio te behouden. Op die manier is de muziek dus exact hetzelfde als op de dvd zonder hercompressie of kwaliteitsverlies.

Voor VOB kan VDJ in principe geen tags opslaan, dus ik vermoed dat het om de wav's gaat?
Een wav kan relatief groot zijn, en bij het schrijven van een wav moet vaak het volledige bestand herschreven worden. Misschien is de harde schijf bijna vol, of niet van de snelste (of misschien via usb2 aangesloten?)
 

发表时间 Wed 29 Nov 17 @ 11:02 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik rip de VOB's niet naar WAV. Ik rip DVD's naar VOB en Cd's naar WAV. Ik wil de originele kwaliteit op mijn harde schijf. Dat geeft een veel vollere klank.Ook het beeld is superieur. Aangezien harde schijven tegenwoordig niet meer zo duur zijn kun je met een schijf van 2 TB al een heel end verder met je collectie. Het is me ook opgevallen dat wanneer ik de muziek met Media Player rip ik ook een juiste hoes te zien krijg. Die info, dus het hoesje zeg maar, dat neemt hij niet mee naar VDJ. Dat vind ik jammer. Trouwens met iTunes rippen, daar heb ik een broertje aan dood. Het is een fantastisch programma maar niet als je titels enzo wil ingeven. Neemt trouwens héél véél tijd om te rippen. Bij mij dan toch. Iemand suggesties?
 

发表时间 Fri 01 Dec 17 @ 7:54 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Voor audio kan je kijken naar Exact Audio Copy. Je zou ook kunnen flac overwegen ipv wav, dat is ook verliesloos maar wel iets gecompresseerd, en laat ook toe om meer informatie in tags op te slaan (waaronder de hoesafbeelding)

Voor Video is VOB zoals ik al zei ook niet helemaal ideaal omdat er helemaal geen extra informatie in het bestand zelf wordt opgeslagen (zoals titel en uitvoerder) dus daar zou ik zelf nog steeds mp4 op hoge kwaliteit overwegen.
Daar kan ik echter niet meteen een programma voor aanraden, dat is al lang geleden dat ik nog zelf een dvd geripped heb.
 

发表时间 Fri 01 Dec 17 @ 8:06 pm
Beste

Rip ze eens met de windows mediaplayer die voegt er normaal automatisch de tags er aan toe.
Het is wel zo als je de Cd's naar WAF ript worden jouw muziek bestanden erg groot ,dit is ook de reden dat je af en toe dat wacht ringetje krijgt .

Je zou dan nog meer geheugen en snellere schijven (SSD) in jouw systeem moeten steken
Probeer eens het volgende , Maak een copy van eden WAF bestand en rip dit naar Mp3 320 KBS en luister of jet het verschil tussen de WAF en de mp3 hoort

DJ Musiclover
 

发表时间 Fri 15 Dec 17 @ 1:37 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)