快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Key Toonhoogte VDJ 8

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

EvelienPRO InfinityMember since 2005
Beste,
Ik speel al jaren met VDJ7, nu heb ik een reloop touch gekocht en moet ik overschakelen naar VDJ8
als ik de KEY op slot zet en mix van het ene naar het andere nummer komt de toonhoogte helemaal verkeerd.
Als ik dan het Key sleutelje afzet is de toonhoogte van het nummer wel goed.
Wie weet hier een oplossing voor, want zo kan ik het niet gebruiken.
Alvast bedankt
Erik
 

发表时间 Sat 04 Nov 17 @ 5:35 pm
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik ken je controller niet dus hoe je het met je controller moet doen kan ik niet zeggen. Op het beeld kan ik het wel vertellen. In het vakje waar je de BPM ziet staan zie je ook een vakje "key". Als je hier op klikt komt er in je scherm een vakje bij met het woordje "KEY" en ernaast een klein slotje. Daar onder zie je een - teken en een + teken. Door op de - te drukken gaat je toonhoogte naar beneden door op de + te drukken gaat je toonhoogte naar boven. Ik denk dat je nu verder kunt. Je kunt nu je pitchslider gebruiken om de snelheid te veranderen terwijl je los daarvan de toonhoogte hebt veranderd.

Een tweede manier is de volgende. Je schakelt eerst de keycontrol uit door op het gekleurde slotje te klikken. Dat wordt wit van kleur. Als je nu je pitchslider beweegt gaat zowel de toonhoogte als de snelheid veranderen. Corrigeer nu enkel op het gehoor de toonhoogte zonder naar de beat te luisteren. Als de toonhoogte goed klinkt dan klik je terug op het slotje. Dat verkleurd en houdt nu de toonhoogte vast zodat je met de pitchslider het tempo kan regelen. Je kunt ook op sync drukken dan is het gelijk goed. Ik hoop dat dit kan helpen.
 

发表时间 Sun 05 Nov 17 @ 10:57 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)