快速登录:  

Forum: Dutch Forum

话题: Hulp gezocht bij automixing in de free home edition.

由于该帖子已年深日久,可能包含陈旧过时或描述错误的信息。

YDB13Home userMember since 2011
Beste mensen :-) ,

Ik ben net verhuist en wil een echte home warming PARTY geven. (Mijn excuses dat ik jullie niet heb/kan uitnodigen :-])
Nu was ik op zoek naar een degelijk (gratis) DJ programma en kwam na enkele andere programma's te proberen bij virtual DJ terecht.
Ik direct op zoek naar de automixing feature... binnen enkele minuten gevonden. Fantastisch! :-)

Maar helaas werkt deze niet zoals ik dacht dat ze zou werken.

Het maakt niet uit hoeveel decks je gebruikt... De liedjes (het spelende en het volgende) komen op 1 deck. En het is zelfs niet mogelijk om te zien welk het volgende nummer is... Laat staan beslissen wat het volgende de word (zonder iedere keer je playlist te openen wat vrij onhandig is omdat deze steeds sluit. Plus ik ben nou niet goed genoeg om zelf de overlopen te doen :-(

Is het mogelijk om het volgende nummer op een ander deck te krijgen?

Een afbeelding met wat ik bedoel: http://img831.imageshack.us/i/vdjhelp.jpg/
 

发表时间 Sun 30 Jan 11 @ 4:11 pm
Beste .... ?

dat we niet zijn uitgenodigd zet je meteen 3 treden lager op onze ladder van waardering. Nog eens nadenken of ik wel antwoord wil geven........
Nou, vooruit.
Automix werkt altijd op 1 deck. Daar kun je niets aan veranderen. Dat hoeft ook niet want ook dan werkt het best goed.
De muziek die je wilt afspelen, mik je in de playlist helemaal rechts in de browser (zo heet het onderste deel van eht scherm van VDJ) Die klapt idd dicht als je je muis er niet in houdt. Daar is een trucje voor: Houdt je muis naar rechts, zodat het scherm opent. In het deel dat openschuift, zie je links onderin een open hangslotje. Klik daar nu 1 keer op, zodat het verandert in een gesloten hangslotje. Nu blijft hij open staan.

Als je automix start, werkt VDJ de lijst in het rechter veld van boven naar beneden af. Wat is gespeeld krijgt een rode kleur. Je kunt nu zien in de lijst welk nummer nu speelt (zie display in de speler) en het nummer dat er onder staat wordt klaargezet om als volgende afgespeeld te worden. Isse simpel.
Je kunt de volgorde wijzigen door het nummer dat je als volgende gespeeld wilt hebben simpelweg aan te klikken, (muisknop vasthouden) en dan naar boven slepen tot onder het nummer dat op dat moment speelt.

Alles wat ik hier heb verteld (en meestal alles wat je hierna nog wilt vragen) staat in de handleiding. Ons uitslovers hebben er zelfs een NL-versie van gemaakt en die kun je >>HIER<< vinden.

Succes,
Martin.
 

发表时间 Sun 30 Jan 11 @ 5:56 pm
Ik doe er wat fotootjes bij.
Jouw hoofdprobleem was "het slotje" en gebrek aan know-how. Dat laatste hebben we allemaal moeten leren.


Je verdeelt je scherm in drie gedeeltes waar bij je de "side list", die in het midden en onder zit, helemaal naar beneden trekt en daar op slot zet. Je hebt er als automixer niets aan.
Dan heb je: links de browser, in het midden verschijnt wat je links aanklikt, vanuit het midden trek je de songs die je wilt horen naar rechts, naar de playlist.
Volg anwijzigingen op foto's:


PS: ik vraag me af wat voor een versie je gebruikt?
 

发表时间 Sun 30 Jan 11 @ 9:49 pm
Bob je bent de automix goeroe onder ons.

de automix functie is juist super goed uitgewerkt denk ik, je moet er wel even mee leren werken,

dat het op 1 deck draait is juist een goed iets omdat je nu naadloos kan switchen van automix naar eigen mix ( op deck 2).


veel plezier op je party,........... waar wij niet bij zijn ;(
 

发表时间 Mon 31 Jan 11 @ 10:24 am
Kleine aanvulling: Als je muziek redelijk in het zelfde tempo zit, kun je ipv Automix Fade ook kiezen voor Smart. VDJ doet dan iig een poging om automatisch te beatmixen. Soms lijkt dat nergens op, een soms doet'ie dat geweldig.
 

发表时间 Mon 31 Jan 11 @ 2:28 pm
Martin FourS wrote :
.............kun je ipv Automix Fade ook kiezen voor Smart.


Hier ben ik het absoluut niet mee eens, Martin. Ik draai en experimenteer 5 jaar met automix, en Smart f*cks je hele playlist!
Ze gaan met tomaten gooien, geloof me nou maar!




 

发表时间 Mon 31 Jan 11 @ 6:07 pm
s.waterreus wrote :
Bob je bent de automix goeroe onder ons.
dat het op 1 deck draait is juist een goed iets omdat je nu naadloos kan switchen van automix naar eigen mix ( op deck 2).

(


Dank je, Bas.
Verder heeft één deck nog het voordeel dat je een verzoekje, of een brainwave van je zelf, metéén onder het draaiende liedje kunt schuiven.
Ik heb nog met VDJ en 2 decks ge-automixed, en een verzoekje op deck 2 te pleuren terwijl daar een song staat die je eigenlijk niet wilt missen, is een heel gedoe. En onnodige stress!
(Zeker als de mensen om vodka-lemons staan te schreeuwen!)


 

发表时间 Mon 31 Jan 11 @ 6:13 pm
bobhofmans wrote :
Martin FourS wrote :
.............kun je ipv Automix Fade ook kiezen voor Smart.

Hier ben ik het absoluut niet mee eens, Martin. Ik draai en experimenteer 5 jaar met automix, en Smart f*cks je hele playlist!
Ze gaan met tomaten gooien, geloof me nou maar!


Op je woord. Maar we hebben het hier over een verjaardag thuis en geen horecagelegenheid met 250 + man (met tomaten) binnen.
De opmerking van mij was daarom ook zonder uitleg. Blijkbaar is die toch nodig...... ;)

Smart kan absoluut goed werken, maar niet uit zichzelf. Als je een schijf met muziek aan je PC knoopt en denkt dat VDJ dan meteen de meest waanzinnige beatmatched mixen eruit gooit, kom je bedrogen uit. Uiteraard de schijf scannen (add to search database en scan for tags) maar veel belangrijker is Scan for BPM's. De beatcount van elk nummer wordt dan opgeslagen in de gegevens van het nummer. Wat je nog na moet kijken, is of de eerste tel ook werkelijk op de eerste tel staat. Of dit automatisch goed gaat, hangt sterk af van de opbouw van het nummer. Anders handmatig corrigeren en opslaan. Tot slot moet je niet verwachten dat 90 BPM naadloos aan 128 BPM gemixed wordt. Hoewel VDJ daar ook trucjes voor aan boord heeft.
Ik werk meestal met 70 en 80'er jaren muziek en Hed Kandi. Van de laatste is het voordeel dat bijna alles rond 128 BPM ligt. En dan werkt Smart echt wel goed.
 

发表时间 Tue 01 Feb 11 @ 6:26 am
Hoi <Martin,

ik las je uitleg, zo ver was ik ook al.
Heb toch nog een vraagje.
Bij een BPM scan voor verschillende nummers krijg je perfect de resultaten.
Hoe krijg ik ze allemaal als tag in de nummers.
Het moment dat je VDJ afsluit en terug opstart zit de BPM niet meer in het nummer.

Dus hoe krijg ik het voor elkaar om verschillende nummer BPM in de tag te krijgen.
Ik hoop dat hier iemand een antwoord op heeft.

thanks

Luc
 

发表时间 Mon 14 Feb 11 @ 4:22 pm
Primo: Ze worden niet in de tags opgeslagen. VDJ doet daar nl. heel weinig mee. Als je geen database hebt aangemaakt, gebruikt VDJ de tags om de titel en artiest te tonen, maar da's ook het enige. Wegschrijven naar tags gebeurt al helemaal niet.

Secundo: VDJ heeft zijn eigen database. Die staat in de root van de harde schijf. Da's dus helemaal aan het begin. Bijvoorbeeld: Staat je muziek op de C-schijf, dan vindt je de database in de verkenner op de C:\-schijf. Helemaal in het begin dus, en niet in een map.
Heb je nog niet, zoals in mijn vorige roman, "Add to search database" gebruikt op de hele schijf waar de muziek op staat, dan is je database niet compleet en kunnen de nummers waar je de BPM van wilde opslaan, nog niet in de database zijn opgenomen. Dan wordt het lastig om de BPM's erbij te zetten.
Andere optie zou kunnen zijn dat Windows bij jou niet toestaat dat er in de root geschreven wordt. Dat kan ik nu niet zien of weten, omdat je de Windows-versie er niet bij hebt vermeld.
 

发表时间 Mon 14 Feb 11 @ 8:43 pm
kleine aanvulling daarop, elke drive waar muziek op staat die is gescand heeft zijn eigen database.
bewaar je nummers op c en op de d driver, dan krijg je ook 2 databases
 

发表时间 Tue 15 Feb 11 @ 3:53 pm
Hallo Forum Mensjes.
Ik heb een draaitafel en die herkent Virtual DJ 8 ook maar hij zegt na 10 minuten: 'U Heeft 10 minuten gedraait' en dan mag ik even 70 euro betalen om door te kunnen gaan en dan betaal ik voor een jaar abonnement maar dat wil ik niet want ik heb de draai tafel gekocht MET Virtual DJ er al helemaal betaalt bij enz. Maar HOE fix ik dit want ik ga niet even ene nieuwe draaitafel kopen!

HELP
 

发表时间 Sat 10 Sep 16 @ 1:18 pm
Ik val met mijn 1,85 niet echt onder de mensjes, maar vooruit....
Je bedoelt waarschijnlijk een controller? Bij dat ding heb je waarschijnlijk een CD gekregen met de (goede) software of een link om software te downloaden. Die heb je alleen niet gebruikt maar je hebt, hier op de site, VDJ 8 gedownload. Dat is dan de Home (of Free) versie. Die doet precies wat je beschrijft als je daar probeert je controller op aan te sluiten. De Home-versie kan je op een PC of laptop installeren maar is beperkt.
Advies is dus de CD met de oorspronkelijke software te gebruiken of VDJ 8 te kopen. De verschillende mogelijkheden tot aanschaf vindt je hier: http://www.virtualdj.com/buy/index.html

Zou je de volgende keer zelf een nieuw topic aan willen maken? Je vraag heeft niets te doen met het oorspronkelijke onderwerp.
 

发表时间 Mon 19 Sep 16 @ 10:26 pm
BIj instellingen kun je gewoon aanvinken atomix 2 decks, dan ja.
 

发表时间 Mon 02 Apr 18 @ 1:36 pm
Je reageert op een onderwerp uit 2011.... Toen dus nog geen 2 decks automix want nog op VDJ 5 of misschien 6.
 

发表时间 Mon 02 Apr 18 @ 5:59 pm


(陈旧帖子或论坛版块会自动关闭)